جوانه گندم برای مرغ مینا

تغذیه مرغ مینا

جوجه مرغ مینا را در سنین پایین تا 2 ماهگی ( یا در زمان بیماری ) که قادر نیست به تنهایی غذا بخورد باید به میزان 20- 30 درصد وزن بدنش در تعداد وعده های زیاد (هر 2 تا 3 ساعت یکبار ) بصورت دستی توسط سرنگ تغذیه نمود . جهت انجام این کار می توان از ترکیبات زیر استفاده نمود : سرلاک نوزاد انسان ( ترجیحا بدون لاکتوز ) را با آب مخلوط نموده تا حالت خمیری پیدا کند .آرد سوخاری ( یا بیسکوییت حاوی سبوس گندم ) را با تخم مرغ آب پز ( سفیده ، کمی زرده و پوسته آهکی آسیاب شده ) و هویج رنده شده ، که از هر کدام به میزان مساوی با هم مخلوط کرده و توسط آب ( به میزان یک دوم ) بصورت خمیری آماده می کنیم .

جوانه گندم برای مرغ مینا

مینا بر خلاف طوطی سانان قادر به جویدن غذا نیست بنابراین جهت تسهیل در عمل بلع باید خوراکی با قطعات کوچک و خرد شده در اختیار پرنده قرار بگیرد.مصرف متنوع میوه و سبزیجات مورد نیاز بوده و باید مورد توجه قرار گیرد . در صورت افزایش تمایل پرنده به مصرف یکی از اقلام غذایی ، کاهش در احتیار قرار دهی و قطع موقت این ماده غذایی ضروری بوده تا سایر اقلام غذایی نیز مصرف گردد.تخمه آفتاب گردان ، پسته ، بادام زمینی و سایر دانه های روغنی بسیار کم و تنها بصورت تشویقی و تنوع. محصولات جوانه گندم دکتر بیز شامل جوانه گندم خشک شده است که می تواند منبعی عالی از ویتامین ها و مواد مغذی برای سلامتی شما باشد.  جوانه گندم به عنوان یک منبع غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها شناخته شده است

مرغ مینا برخلاف دیگر پرندگان زینتی و خانگی یک رژیم تغذیه ای خاصی دارد. این پرنده دانه خور نیست و نمی تواند دانه هایی مثل ارزن، گندم، برنج خام و جو بخورد. زیرا روده آنها مستقیم بوده و قادر به هضم دانه های سخت نیست.همین امر نیز باعث شده تا مرغ مینا زود به زود فضله اش را دفع کند و در نتیجه زودتر احساس گرسنگی کند. از طرفی دیگر تغذیه مرغ مینا باید بر پایه غذاهای نرم و فاقد آهن باشد.آهن برای مرغ مینا همچون سم بوده و باعث بیماری کبدی میشود و همچنین آهن در اندام های داخلی بدن مرغ مینا نیز رسوب کرده و مشکلات و بیماری های مختلفی ایجاد میکند.

وجود آهن در بسیاری از مواد غذایی و عدم اطلاع پرورش دهنده از این موضوع ریشه بسیاری از مشکلات و بیماری در مرغ مینا میباشد. بنابراین در تغذیه مرغ مینا باید حتما از مواد غذایی که فاقد آهن باشند، استفاده کرد. در این مطلب از وبلاگ eig-shop غذاهایی که برای مرغ مینا مفید بوده و نکات مهم تغذیه این پرنده را با شما در میان میگذاریم. غذای مرغ مینا را میتوان یک ساعت بعد از طلوع آفتاب تا 2 ساعت بعد از غروب آفتاب در اختیارش قرار داد. با توجه به راست روده بودن مرغ مینا، این پرنده در طول روز به تعداد دفعات زیادی برای تغذیه نیاز دارد و زود زود گرسنه میشود

غذیه جوجه های کوچک مرغ مینا را هم میتوان بصورت دستی و با سرنگ انجام داد. برای این منظور باید سرلاک مخصوص جوجه مینا تهیه کنید یا اینکه با سفیده تخم مرغ آب پز و پوره هویچ یک غذای مقوی برای جوجه درست کنید. در تغذیه جوجه مرغ مینا حتما غذای پرنده حالت خمیری داشته و گرم باشد. لازم به ذکر است که تخم مرغ مخصوصا به تنهایی برای تغذیه مرغ مینا مفید نیست. زرده تخم مرغ، آهن بالایی دارد. بنابراین فقط از سفیده تخم مرغ که مقدار ناچیزی آهن دارد میتوان بصورت محدود در تغذیه مرغ مینا استفاده کرد. جوجه ها در طول روز حداکثر دو نوبت میتوانند سفیده تخم مرغ دریافت کنند.

کدام نوع پلت برای مرغ مینا مناسب است؟

شما میتوانید محصولات دکتر بیز با قیمت تخفیفی که در جشنواره است را با قیمت ارزانتری تهیه و در درب منزل تحویل بگیرید . برای تغذیه مرغ مینا پلت هایی که فقط مخصوص این پرنده و به نام این پرنده به فروش میرسند، مناسب خواهند بود. سایر پلت هایی که برای طوطی سانان و یا کبوتر و قناری موجود بوده برای تغذیه مینا به هیچ وجه مفید نیستند. چراکه پلت مرغ مینا باید ترکیباتش فاقد آهن باشد.با توجه به اینکه مرکباتی همچون پرتقال، لیمو، گریپ فروت، ترنج، نارنگی و غیره دارای مقادیر بالایی ویتامین ث هستند، از این میوه ها نباید در تغذیه مینا استفاده کرد. توت نیز مقدار بالایی ویتامین ث و آهن دارد و برای تغذیه این پرنده مفید نیست

عسل طبیعی محصولی است که توسط زنبوران عسل با استفاده از شهد گیاهان مختلف تولید می شود و به دلیل طعم خوب و خواص گسترده برای سلامتی بسیار مورد توجه قرار می گیرد. متاسفانه وجود عسل های غیر طبیعی و فیک در بازار باعث شده است تا بسیاری از افراد در هنگام خرید این محصول با این سوال مهم مواجه شوند که چگونه می توان عسل طبیعی را تشخیص داد؟ اگر شما نیز به دنبال یافتن پاسخ این سوال مهم هستید، مطالعه این مطلب برای شما بسیار مفید خواهد بود.  غذاهایی که انرژی و چربی بالایی دارند نباید در تغذیه مرغ مینا استفاده شوند. زیرا این نوع غذاها باعث بیماری کبد چرب در پرنده شده و مینا را درگیر مشکلات مختلفی از جمله پرخاشگری، عدم تعادل، نوک زدن به پا و غیره میکنند.

مرغ مینای وحشی در طبیعت با تغذیه از حشرات مختلف مثل پروانه، لارو، کرم خاکی، زنبور، حلزون، مارمولک و برخی میوه ها گذران عمر میکند.سیب بدون هسته، گیلاس بدون هسته، گلابی، موز، انگور به مقدار کم، خیار و کاهو از جمله میوه ها و سبزیجاتی بوده که بعنوان غذای مرغ مینا قابل استفاده اند. سیب زمینی پخته یا همچنین اب پز شده و کدو حلوایی (کدو تنبل) و نخود فرنگی نیز در حالت پخته برای غذا دادن به مرغ مینا مفید میباشند. سیب از جمله میوه های مورد علاقه مرغ مینا بوده و در بیشتر مناطق در دسترس است.

اما خوردن بیش از حد سیب باعث زخم دهان پرنده میشود. در طول هفته 3 تیکه کوچک سیب را میتوانید به مرغ مینا بدهید. در ایران عسل طبیعی دکتر بیز را که به دلیل ارزش غذایی بالا و خواص درمانی ایی که دارد جز پرفروش ترین محصولات است را به راحتی میتوانید تهیه فرمایید .سبزیجاتی که برگ های پهن دارند از قبیل اسفناج، کلم و چغندر سرشار از آهن بوده و به هیچ عنوان نباید از این سبزیجات به مرغ مینا بدهید. همچنین گوجه فرنگی و جعفری نیز برای مرغ مینا مضر هستند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جوانه گندم برای مرغ مینا" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جوانه گندم برای مرغ مینا"، کلیک کنید.