فروزنده در نشست خبری مطرح کرد؛
معاون مالی و اقتصادی شهرداری گفت: ما در حوزه شهرسازی گشایش ایجاد کردیم بافت فرسوده ای که قفل شده بود را به مردم اجازه کار دادیم بنابراین 80 درصد صدور پروانه در بافت فرسوده داشتیم.
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری فطر نیوز، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصادی شهرداری در نشست خبری امروز 15اسفند گفت اگر بخواهیم خدمات مالی شهرداری را دسته بندی کنیم، بخشی درآمد و اقتصاد بخشی رعایت قوانین و مقررات و بخشی شرکت ها هستند.
وی ادامه داد: شهرداری از بودجه عمومی استفاده نمی کند باید منابع لازم برای خدمات را پیدا کند؛ منابع شهرسازی که از عوارض گرفته می شود یک بخشی مولدسازی که عمدتا در حوزه املاک و ماده پنج است و بخشی کمک دولت است.
به گفته معاون شهردار، در نیمه دوم سال 1400 رشد بودجه ای خوب داشتیم و به 37 درصد رسیدیم در حالیکه نیمه اول دوازده هزار میلیارد بودجه بود اما سال گذشته 137 درصد رشد بودجه داریم البته تا پایان دی بودجه را محقق کردیم و متمم دادیم و به صد و چهار هزار میلیارد تومان رسیدیم.
فروزنده گفت: ما در حوزه شهرسازی گشایش ایجاد کردیم بافت فرسوده ای که قفل شده بود را به مردم اجازه کار دادیم بنابراین 80 درصد صدور پروانه در بافت فرسوده داشتیم.
فروزنده ادامه داد: بخش دیگر مولد سازی است در این بخش مطلقا خام فروشی نداشتیم و زمین ها و املاک شهرداری بارگذاری و بابت دیون پرداخت شد. نزدیک 170 هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری به بانک ارسال شد، از این رقم اکثرا مربوط به مترو بود با نرخ دلار .قرار شد نرخ دلار نیمایی باشد وشش درصد جریمه را صفر کردیم کردیم و نرخ سود هشت درصد چهار درصد شد.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه تسهیلات برای حمل و نقل مدنظر قرار گرفت گفت: با بانک هایی مانند تجارت تسویه کردیم. برای کمک به حمل و نقل، ارتباط با نهادها به گونه ای است که حدودا با 13 نهاد توافق کردیم از روش واریز برداشت استفاده کردیم و منابعی محقق شد.
وی گفت: ما امروز به جز هزینه های نقد، 90 هزار میلیارد تزریق کردیم، یکی از منابع درامدی قبوض و عوارض نوسازی و پسماند است.
وی گفت: با کار خوبی که دوستان انجام داده و از فضای پیامک استفاده کردند مردم از این موضوع استقبال کردند. منبع دیگر سرمایه گذاری مشترک با بخش خصوصی و دولت بود، چرا زمانی که ما که آمدیم پنجاه قرارداد بلاتکلیف وجود داشت و از محل حل اینها قدرالسهم شهرداری ده هزار میلیارد تومان منبع تزریق کردیم.
وی درباره میزان بدهی دولت گفت: طلب ما از دولت در سهم بلیت اتوبوس مترو است. یک سهم عوارضی که دستگاه ها باید بپردازد که با استفاده از ظرفیت ماده 100 و …. عدد در حال حاضر به 150 هزار میلیارد تومان است، به دولت اعلام کردیم و گفتیم حاضریم تهاتر کنیم و زمین بگیریم که به مجلس هم منعکس کردیم قانون نهایی شود بخشی از مطالبات را از دولت اخذ می کنیم.
وی درباره آخرین وضعیت شهر آفتاب گفت: صحبتی با وزیر صمت داشتیم تا از ظرفیت شهر آفتاب و مراکز نمایشگاهی استفاده کنیم و همین موضوع منجر به انعقاد تفاهمنامه شد تا نمایشگاه های گسترده به شهر آفتاب برود و باقی در مرکز باشد، تفاهمنامه امضا و ابلاغ نشده اما توافق شده 60 نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار شود البته با شیب ملایم.
معاون شهردار ادامه داد: شهرداری در تعیین نرخ گذاری عوارض نوسازی دخالت ندارد و نوع کاربری و متراژ در این عدد دخیل هستند و بالای 10 همت مبلغ فیش هایی صادر شده است.
وی درباره سرمایه گذاری چینی ها در بحث مسکن گفت: آنها فقط قرار است سرمایه گذاری از طریق یوزانس کنند و این پول بازپس داده می شود. قرارداد نهایی نشده و چینی ها کارگر نمی آورند بنابراین قرار است از نیروهای ایرانی استفاده شود.
شهرداری در تعیین نرخ گذاری عوارض نوسازی دخالتی ندارد/چینی ها برای ساخت مسکن کارگر نمی آورند
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شهرداری در تعیین نرخ گذاری عوارض نوسازی دخالتی ندارد/چینی ها برای ساخت مسکن کارگر نمی آورند" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شهرداری در تعیین نرخ گذاری عوارض نوسازی دخالتی ندارد/چینی ها برای ساخت مسکن کارگر نمی آورند"، کلیک کنید.