بهترین دمنوش برای بانوان

بیشتر خانم‌ها در دوران پریود، به ویژه در روزهای اول،‌ نمی‌توانند روال عادی زندگی خود را در پیش بگیرند. دلیل این موضوع می‌تواند هم دردهای جسمی و انقباضات رحم باشد و هم به‌هم‌ریختگی خلقی و حساس‌تر شدن آن‌ها نسبت به مسائل مختلف. دمنوش‌های گیاهی یکی از بهترین راه حل‌ها برای پاسخ به ناراحتی‌های این دوره است. در این مقاله،‌ بهترین دمنوش های دوران قاعدگی را به شما معرفی کرده‌ و خواص هر کدام را توضیح دادیم.

معرفی چند دمنوش برای دوران قاعدگی بانوان

۱. دمنوش آویشن

بسیار زیاد است و دمنوش آن هم خاصیت‌های زیادی دارد. دمنوش آویشن یک داروی بی‌ضرر برای تنظیم قاعدگی و کاهش درد است. نوشیدن این دمنوش به شما کمک می‌کند تا به مبارزه با دردها و گرفتگی‌های دوران قاعدگی بروید. همچنین آویشن به خاطر داشتن ویتامین‌های مختلف از جمله ویتامین C باعث تقویت سلامت جسمی‌تان نیز می‌شود. اگر از نفخ شکم در دوران پریود شکایت دارید،‌ حتماً این دمنوش را امتحان کنید.

۲. دمنوش بابونه

دمنوش بانوان بیز یکی از بهترین دمنوش‌های دوران قاعدگی است که همه می‌توانند از آن استفاده کنند. اگر در دوران پریود، گرفتگی‌ها و انقباضات دردناکی را تجربه می‌کنید، بابونه می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد. همچنین این دمنوش برای افرادی که با علائم جسمی و روانی سندرم پیش از قاعدگی یا PMS دست و پنجه نرم می‌کنند، بسیار مفید است.

۳. دمنوش زنجبیل برای دوران قاعدگی

یکی از مشکلاتی که بعضی از افراد در دوران پریود به آن دچار می‌شوند، حالت تهوع‌های طولانی یا مقطعی است. دمنوش زنجبیل بهترین راه حل برای رفع این حالت تهوع است. همچنین زنجبیل مانند یک مسکن قوی عمل می‌کند و می‌تواند تا حد زیادی از دردها و انقباضات رحم جلوگیری کند. علاوه بر این،‌ اگر می‌خواهید زودتر پریود شوید، مصرف دمنوش زنجبیل را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

توجه داشته باشید که در صورتی که داری غلظت خون،‌ دیابت و فشار هستید، از نوشیدن دمنوش زنجبیل خودداری کنید.

۴. دمنوش گل گاوزبان

اگر در هنگام پریود یا قبل از آن، دچار استرس می‌شوید و خلقتان به هم می‌ریزد، گل گاوزبان، یکی از بهترین دمنوش‌های دوران قاعدگی برای شماست. با این که همه‌ی ما این گیاه را تنها با همین خاصیت یعنی آرامش‌بخش بودن می‌شناسیم،‌ اما دمنوش گل گاوزبان باعث کاهش درد و انقباضات رحم نیز می‌شود. همچنین نوشیدن این دمنوش به دفع سریع‌تر لخته‌های خون هم کمک می‌کند.

۵. دمنوش رازیانه برای دوران قاعدگی

دمنوش رازیانه ترکیبی ستین به گیاهی برای تنظیم هورمون‌های زنانه معروف است. دمنوش رازیانه مانند یک مسکن قوی عمل می‌کند و شما را از دردها و گرفتگی‌های قاعدگی نجات می‌دهد. همچنین مصرف رازیانه می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در تنظیم سیکل قاعدگی داشته باشد. نوشیدن این دمنوش برای درمان کیست تخمدان نیز مفید است.

به یاد داشته باشید که مصرف بیش از اندازه‌ی دمنوش رازیانه، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و نباید بیشتر از دو لیوان در روز از این دمنوش بنوشید.

۶. دمنوش اسطوخودوس

گاهی به‌هم‌ریختگی خلقی می‌تواند از دردهای جسمی نیز آزاردهنده‌تر باشد و مانع از انجام کارهای عادی و روزمره شود. با نوشیدن دمنوش اسطوخودوس،‌ تا حد ممکن به روتین زندگی خود بازگردید. همچنین این دمنوش باعث بهبود مشکلات گوارشی و نفخ شکم نیز می‌شود. افرادی که داروهای رقیق‌کننده‌ی خون مصرف می‌کنند، بهتر است از نوشیدن این دمنوش خودداری کنند.

دمنوش رازیانه بانوان آقای بیز

۷. دمنوش زعفران برای دوران قاعدگی

زعفران، اسمی که برای همه‌ی ما آشناست،‌ با نام گیاه قاعده‌آور نیز شناخته می‌شود. اگر سیکل پریودتان به هم خورده است یا به هر دلیلی می‌خواهید زمان آن را کمی جلو بیندازید،‌ دمنوش زعفران یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای این کار است. این دمنوش به خاطر وجود آهن، برای افرادی که کم‌خونی دارند نیز مفید است. مصرف دمنوش زعفران برای بیماران قلبی و عروقی توصیه نمی‌شود.

۸. دمنوش زیره

زیره یکی از بهترین دمنوش‌های دوران قاعدگی است که می‌تواند به شما کمک کند، پریود راحت‌تری را پشت سر بگذارید. اگر خونریزی زیاد در این دوره آزارتان می‌دهد، دمنوش زیره راه حل مناسبی برای کاهش مقدار آن است. با استفاده از این دمنوش می‌توانید میزان درد خود را تا حد زیادی بانوان همیشه دوست دارند سلامتی، زیبایی و آرامش خود را حفظ کنند و برای دست‌یافتن به این مهم نیاز به تغذیه مناسب، استفاده از بهترین مواد بهداشتی، ورزش و البته نوشیدن دمنوش طبیعی دارند. در ادامه دمنوش‌هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که حفظ سلامت ذهنی، جسمی و زیبایی شما را تضمین خواهد کرد.

معرفی بهترین دمنوش ها مخصو بانوان

دمنوش‌ها دیگر یک نوشیدنی تلخ درمانی نیستند که با شنیدن نامشان امراض مختلف را در ذهن تجسم کنیم. حالا دمنوش‌ها یک همراه گرم برای گردش در طبیعت، جایگزینی مناسب برای چای، نوشیدنی خوش‌طعم برای استقبال از دوستان و مهمانان و البته یک راهکار خوب برای حفظ و ارتقای سطح سلامتی خواهد بود.

برخی از دمنوش‌ها نیز خاصیت جوان‌کنندگی و شادابی پوست را دارند. از همین رو استفاده از آن‌ها برای بانوان بسیار مناسب است زیرا هم فال است هم تماشا؛ با یک و طبیعی علاوه بر ظاهری زیباتر می‌توانید بدنی جوان‌تر و سالم‌تر داشته باشید. یکی از مراکز معتبر این دمنوش ها نمایندگی بیز در تهران می باشد بنابراین حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دمنوش بابونه

کیفیت و میزان خواب در زیبایی و جوانی پوست شما تأثیرگذار است. نوشیدن دمنوش بابونه باعث ارتقا کیفیت خواب شما خواهد شد و از شر بی‌خوابی و یا خواب‌های سطحی راحت خواهید شد. به این ترتیب به‌مرور پوست شما شفاف‌تر و شاداب‌تر خواهد شد. همچنین کروستین موجود در این دمنوش محافظ پوست شما در برابر نور خورشید خواهد بود. این دمنوش و دمنوش‌های فوق‌العاده دیگری در پک‌های پیکاپک موجود است که با تهیه اشتراک از این وب‌سایت می‌توانید هر ماه آن‌ها را دریافت کنید. همچنین این محصول خاصیت ضدعفونی‌کننده و ضدالتهاب دارد و برای کاهش دردهای عفونی زنان بسیار مناسب است.

دمنوش گل یاس

اگر می‌خواهید از پیر شدن پوست جلوگیری کنید و یا دچار اگزما هستید چای گل یاس دمنوش مناسبی برای شماست. این دمنوش خواص ضدباکتری و ضدویروس دارد و از پوست شما در مقابل بیماری‌ها حفاظت خواهد کرد. همچنین از پیری پوست جلوگیری می‌کند تا پوستی جوان و درخشان داشته باشید. با مراجعه به وب‌سایت پیکاپک می‌توانید هر ماه دمنوش‌های طبیعی را مهمان خانه خود کنید.

دمنوش زنجبیل

اگر دچار مشکلات گوارشی باشید احتمال تاثیرگذاری آن‌ها بر روی پوست شما وجود دارد. این ماده با رفع بیماری‌های گوارشی از بروز عوارض این بیماری‌ها در پوست شما جلوگیری خواهد کرد. علاوه بر این دمنوش، زنجبیل سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند تا در مقابل ویروس‌ها و بیماری‌های مختلف مقاومت بیشتری داشته باشید. دمنوش زنجبیل و انواع مختلف دیگری از دمنوش‌های گیاهی هم‌اکنون در وب‌سایت پیکاپک قابل تهیه است. بسیاری از بانوان برای ایجاد طعمی مناسب در دمنوش یا مقدار کمی لیموترش را به این دمنوش اضافه کرده و سپس آن را سرو می‌کنند.

دمنوش نعنا

اگر پوست چربی دارید حتماً از دمنوش نعنا استفاده کنید. ترکیبات این دمنوش از تولید بی‌رویه چربی‌ها جلوگیری می‌کنند و به بازسازی سلول‌های پوست شما کمک خواهند کرد. دمنوش نعنا پوست شما را جوان‌تر و درخشان‌تر خواهد کرد و باعث رشد استروژن خواهد شد. با تهیه این محصول از وب‌سایت پیکاپک می‌توانید با مشکلات هورمونی و آکنه نیز مبارزه کنید و سطح سلامتی بدن خود را بالا ببرید.

دمنوش کامبوچا

این دمنوش از تخمیر و یا چای سیاه بدست می‌آید و گزینه‌ای مناسب برای سم‌زدایی پوست خواهد بود. دمنوش کابوچا سرشار از آنتی‌اکسیدان و پروبیوتیک‌ها است که خطوط سطح پوست را کمتر کرده و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهند. علاوه بر این دمنوش رطوبت‌دهنده موضعی و مقاوم‌کننده پوست در برابر آفتاب است. بانوانی که ساعات زیادی را در مقابل آفتاب هستند و یا علائم پیری پوست را حس می‌کنند می‌توانند با خرید این دمنوش از سایت پیکاپک پوستی زیبا و شاداب داشته باشند.

دمنوش آویشن

بانوانی که دچار عفونت یا التهاب هستند حتما از دمنوش‌های آویشن برای کاهش درد استفاده کنند. این دمنوش برای بانوانی که دچار سرماخوردگی شده‌اند بسیار مفید است و روند درمان را سرعت می‌بخشد. همچنین این دمنوش خاصیت پیشگیری نیز دارد و به بانوان توصیه می‌شود در فصول سرد به طور مرتب و روزانه مصرف شود.

دمنوش مریم‌گلی

دردهای قاعدگی همیشه یکی از معضلات بانوان بوده است و راهکارهای مختلفی نیز برای آن ارائه شده. یک راهکار کم‌دردسر و پرفایده نوشیدن دمنوش مریم‌گلی است. این دمنوش خاصیت ضدالتهاب و تسکین‌دهندگی دارد و می‌تواند در مدت‌زمان کوتاهی باعث کاهش دردها شود. آنتی‌اکسیدان موجود در این دمنوش علاوه بر کاهش درد آرامش را به شما باز خواهد گرداند و مصرف روزانه یک فنجان از این دمنوش می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در کاهش دردهای دوره قاعدگی داشته باشد. یکی از محصولات پک‌های هیجان‌انگیز وب‌سایت پیکاپک نیز دمنوش‌های گیاهی است که هر ماه می‌توانید با استفاده از آن‌ها به بالا رفتن سطح سلامت جسم خود کمک کنید.

دمنوش بادرنجبویه

این گیاه با برگ‌های بز و عطری خنک یک انتخاب مناسب برای تنظیم هورمون‌های بدن بانوان است. توصیه می‌شود این دمنوش را با برگ بابونه و برگ گزنه مصرف کنید. با استفاده مداوم از این دمنوش‌های عملکرد هورمون‌های بدن تا حد بسیار زیادی بهبود خواهد یافت. همچنین این محصول جهت رفع اسپاسم عضلات که در اثر قاعدگی به وجود می‌آید تأثیر خوبی دارد. با خرید دمنوش بادرنجبویه از وب‌سایت پیکاپک می‌توانید اختلالات خواب خود را نیز رفع کنید. تنظیم هورمون‌ها به ارتقا کیفیت خواب هم کمک خواهد کرد. در واقع با تنظیم متابولیسم بدن، خواب شما به طور خودکار به روند طبیعی نزدیک خواهد شد و خوابی عمیق و باکیفیت خواهید داشت.

دمنوش رازیانه

بی‌نظمی در قاعدگی باعث به‌هم‌ریختن تعادل هورمون‌های بدن خواهد شد. این فرایند علاوه بر تهدیدات جسمی، مشکلات روحی نیز در پی خواهد داشت. دمنوش رازیانه مملو از ویتامین و املاح است که به هورمون‌های بدن نظم بخشیده و دیواره رحم را تقویت می‌کنند. این خاصیت از مشکلاتی مثل سرطان رحم و تخمدان جلوگیری و همچنین قاعدگی را منظم خواهد کرد. به این ترتیب علاوه بر دور شدن بیماری‌های فیزیکی از شما، آرامش و سلامت روانی نیز به شما باز خواهد گشت. دمنوش رازیانه و بسیاری از دمنوش‌های آرامش‌بخش دیگر هم‌اکنون از طریق وبسایت پیکاپک قابل خرید هستند.

دمنوش بتمشک

اگر به دنبال متعادل کردن هورمون‌های زنانه هستید برگ بتمشک قرمز را دم کنید و هر روز بنوشید. این دمنوش خواص آنتی‌اکسیدان فراوان دارد و به آرامش ذهنی، سلامت قلبی و عضلانی شما کمک خواهد کرد. همچنین این محصول در رفع گرفتگی‌های ناشی از قاعدگی نیز مؤثر خواهد بود و به بانوان باردار توصیه می‌شود در ماه‌های آخر دوره بارداری مصرف این دمنوش را در برنامه روزانه خود قرار دهند. حتماً قبل از مصرف با پزشک نیز مشورت کنید و در صورت صلاحدید پزشک می‌توانید محصول را از وب‌سایت پیکاپک تهیه کنید و یا در پک‌های ماهانه دریافت کنید.

دمنوش کوهوش سیاه

این دمنوش برای درمان علائم یائسگی، احساس گرما و یا خستگی درونی و یا تعریق توسط کارشناسان طب سنتی توصیه می‌شود. همچنین با این دمنوش می‌توان به کاهش دردهای قاعدگی نیز کمک کرد. این دمنوش استروژن را در بدن بانوان متعادل خواهد کرد و در نتیجه عملکردها هورمون‌ها را بهبود خواهد داد. دقت داشته باشید مصرف این دمنوش در دوران شیردهی و بارداری ممنوع است.

دمنوش ریشه گل قاصدک

ریشه‌های گل قاصدک حجم زیادی از استروژن‌ها گیاهی را دارا می‌باشند که علاوه بر به تعادل رساندن هورمون‌های بانوان نقش بسیار مهمی در سم‌زدایی بدن خواهد داشت. این محصول از مشکلات گوارشی نیز جلوگیری خواهد کرد تا عوارض آن بر روی پوست شما ظاهر نشود. دم‌کرده ریشه گل قاصدک قابل مصرف است و برای بانوان به طور روزانه توصیه می‌شود.

چای گل گلایل

گل گلایل سرشار از سیلیس است و این ماده می‌تواند استحکام ناخن‌ها را بیشتر کند. دمنوش گلبرگ این گیاه را به طور روزانه ظرف مدت سه ماه مصرف کنید تا شاهد تقویت استحکام ناخن‌ها باشید. از دیگر خواص این گل می‌توان به تقویت مو اشاره کرد. مصرف دمنوش این گل پس از هر وعده غذایی برای بانوانی که به دنبال تقویت ریشه و ضخامت مو هستند توصیه می‌شود. یک ماه استفاده مداوم از این دمنوش به همراه برگ هیدروکوتیل می‌تواند تغییراتی محسوس را در رشد و درخشندگی موی شما ایجاد کند.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بهترین دمنوش برای بانوان" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بهترین دمنوش برای بانوان"، کلیک کنید.