زاکانی: خدمتگذار مردم اول باید بر روی صندلی داغ قرار بگیرد/ برخورد با فساد جناحی نیست

سومین روز تبلیغات تلویزیونی داوطلبان ریاست جمهوری؛

زاکانی: خدمتگذار مردم اول باید بر روی صندلی داغ قرار بگیرد برخورد با فساد جناحی نیست

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هرکسی باید در موضع خدمتگذاری قرار بگیرد اول باید روی صندلی داغ قرار بگیرد و از او بپرسند که تا الان کجا بودی؟ چه کردی و چه داری، گفت: فساد، جناحی نیست، در کشور ما برخی از مسیولین در مقابل هم تعارف می کنند، اما من از مردم خجالت می کشم و به نظرم باید از مردم خجالت کشید.

به گزارش خبرنگار سیاست خبرگزاری علم و فناوری فطر نیوز، علیرضا زاکانی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز چهارشنبه (23 خرداد) به مدت یک ساعت مهمان برنامه «صف اول» فطر نیوز بود.

وی در این برنامه ضمن بیان محور ها و برنامه های خود اظهار کرد: کسی که در یک مختصاتی می نشیند باید از جان، مال مردم و حیثیت کشور دفاع کند. بعضاً کسانی دیده می شدند که ارتباطات نامناسب برقرار کرده بودند و مرتکب فساد شده بودند. فساد همه جا هست، در یک جایی بیشتر و در جایی دیگر کمتر.

این نامزد انتخابات گفت: یک روزی وزیر اطلاعات وقت در دوره آقای خاتمی گفتند میدانی فلان پرونده مربوط به چه کسی هست؟ من گفتم فساد جناحی نیست. در کشور ما برخی از مسیولین در مقابل هم تعارف می کنند، اما من از مردم خجالت می کشم و به نظرم باید از مردم خجالت کشید.

زاکانی در رابطه با شعار انتخاباتی خود گفت: شعار من «پاک باش و خدمتگذار»؛ این شعار آقای سیدعلی اکبر ابوترابی (رحمه الله) بود. هرکسی می خواهد در موضع خدمتگذاری قرار بگیرد اول باید روی صندلی داغ قرار بگیرد و از او بپرسند که تا الان کجا بودی؟ چه کردی و چه داری.  

وی در رابطه با آسیب شناسی در روابط بین قوا افزود: به نظر من قوا سرجای خودشان نیستند. قانون اساسی آن چارچوب جایگاه قوا را مشخص کرده، اما قوا سرجای خودشان نیستند یعنی قانون اساسی به طور کامل اجرا نشده است. قوا در کنار خود یک دولت ملی را در نظر می گیرد و در جایی اگر دولت محلی نتوانست، خود دولت ملی کار را دست می گیرد. دولت های محلی شکل نگرفته و دولت ملی فربه شده است.

شهردار تهران گفت: در سطح ملی هم مجلس یک تقدم شکل گیری نسبت به شورا ها دارد و حدود 20 سال زودتر از شورا ها به وجود آمده است. ما در مجموعه مدیریتی شهری تهران سعی کردیم در این 33 ماهی که شاگردی که شهید رییسی را در دولت می کردیم روابط را جوری تنظیم کنیم که بیشترین خیر و برکت را به مردم برسانیم در حوزه های تامین مسکن، معیشت و … را بر عهده گرفتیم و سعی کردیم کار هایی که ده ها سال به زمین مانده بود را کمک کردیم که یک الگوی جدیدی از خدمت گذاری را داشته باشیم و دولت هم کمک کرد که کار هایی که روی زمین مانده بود در دولت شهید رییسی گره ها باز شد و در سال گذشته 1184 واگن قرارداد بستیم و این یعنی 3 واگن بیشتر از واگن هایی است که طی 25 سال گذشته به خط آمده بودند.

زاکانی گفت: ما می گوییم مسیول همه چیز در شهر تهران هستیم، اگر ما مسیول یک موضوع هستیم که انجام می دهیم، اگر مسیول نباشیم به مسیولی که مثلاً مسیول ساخت مسکن است به وزارت راه و شهرسازی کمک می کنیم که این کار معادله افراطی مسکن در کشور را بر هم ریخت. در روز های پیش رو مردم کامشان شیرین می شود در خدمتی که درب منزل خود تحویل می گیرند.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ما روزی 120 تن گوشت گوسفندی مرغوب را در شهر تهران زیر قیمت بازار پخش می کنیم. الان با نرم افزار های موبایلی قدرالسهم خود را درب منزل خود دریافت می کنند. این موضوع از چندماه گذشته در حال انجام است و ارتباطی به ایام انتخابات و … ندارد.  

در حال بروزرسانی…

به گزارش فطر نیوز، «سعید جلیلی»، «سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی»، «محمد باقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رییس جمهور جمعه 8 تیر 1403 برگزار می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "زاکانی: خدمتگذار مردم اول باید بر روی صندلی داغ قرار بگیرد/ برخورد با فساد جناحی نیست" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "زاکانی: خدمتگذار مردم اول باید بر روی صندلی داغ قرار بگیرد/ برخورد با فساد جناحی نیست"، کلیک کنید.