سرم پوست را چه زمانی باید استفاده کرد

سرم پوست و مرطوب کننده ها به طرق مختلف به پوست کمک می کنند. گاهی اوقات یک سرم به تنهایی برای آنچه پوست شما نیاز دارد کافی خواهد بود و دفعات بعد متوجه خواهید شد که هم به سرم آبرسان و مرطوب کننده نیاز دارید. انواع سرم  به طور معمول رقیق تر و سبک تر از مرطوب کننده ها هستند و عملکردهای متنوعی دارند. به طور معمول، سرم ها مواد موثری در خود دارند که تا حد ممکن در پوست نفوذ می کنند. به همین دلیل، همیشه باید سرم را مستقیما بعد از تمیز کردن یا قبل از مرطوب کننده و ضد آفتاب روی پوست خود استفاده کنید.

آنها سریع جذب می شوند و شما می توانید صبح و شب از آنها بدون هیچ محدودیتی استفاده کنید. سرم  برای جایگزین مرطوب کننده شما نیستند، اما می توانند برای تقویت اثرات آبرسانی آن استفاده شوند. سرم ها متنوع هستند و برای رفع انواع موضوعات مراقبت از پوست اعم از سرم آبرسان و مرطوب کننده، سرم ضد پیری، سرم روشن کننده پوست و سرم های پیشگیری از آکنه مورد استفاده قرار می گیرند.

سرم پوست را چه زمانی باید استفاده کرد

چه زمانی بهتر است که سرم پوست استفاده کنیم؟

اگر فکر می کنید برنامه مراقبت از پوست شبانه شما به عنوان یک وعده غذایی دارای سه مرحله مجزا می باشد سرم پوست یکی از آن سه وعده غذای اصلی است. سرم ها می توانند حاوی طیف وسیعی از مواد مغذی مفید برای انواع پوست باشند.

برای خرید و مشاهده قیمت سرم سیر سیاه لاکچری کوین بیز می توانید تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

غالبا، سرم ها شفاف، مبتنی بر ژل یا مایع هستند و ضخامت آنها کمتر از مرطوب کننده ها است. آنها معمولا قبل از مرطوب کننده ها برای کمک به رطوبت استفاده می شوند. یک سرم  قادر به هیدراتاسیون موثرتر و قوی تر از حتی سنگین ترین کرم ها است. مولکول های این محصول قادرند به عمق پوست نفوذ کرده وآن را هیدراته کنند، در حالی که کرم های سنگین تر بر روی لایه های بالایی قرار می گیرند.

سرم پوست چیست؟

آنچه از مزایای سرم پوست نمی‌دانید

بافت پوست شما به لطف محتوای کلاژن و ویتامین C موجود در سرم پوست به شدت بهبود می یابد، پوست کشیده و نرم می شود و منجر به ظاهری جوانتر پوست می شود. همچنین لکه ها، زخم ها، جوش ها و علائم دیگر کمتر می شوند، زیرا با استفاده منظم از سرم پوست، به ویژه نوعی که از کنسانتره های گیاهی استفاده می شود.

مواد تشکیل دهنده سرم پوست

از آنجایی که سرم ها به دسته های مختلفی تقسیم می شوند ترکیبات و فرمولاسیون آنها با هم یکسان نیست، به طور معمول شما یکی از موارد زیر را در ترکیبات آنها مشاهده خواهید کرد.

ویتامین C

این یک ماده رایج برای ضد پیری است، بنابراین اگر اواخر دهه 30 و 40 هستید، از یک سرم با این ترکیب استفاده کنید. نه تنها کلاژن می سازد بلکه ایمنی پوست را نیز تقویت می کند.

اسیدهای هیالورونیک

بدون استفاده از سنگینی کرم ها و غیره یک راه عالی برای درمان پوست خشک و کم آب وجود دارد و آن استفاده از سرم پوست حاوی اسیدهای هیالورونیک می باشد که توسط آن سطوح آب طبیعی پوست را به دام می اندازد و این اطمینان را به شما می دهد که هیچ پوست رطوبت خود را از دست نمی دهد.

آنتی اکسیدان ها

برای محافظت از پوست در برابر استرس و آسیب های محیطی ضروری هستند. بنابراین بتاکاروتن و چای سبز عصاره هایی هستند که باید مراقب آنها باشید زیرا آنها به عنوان سرم های خانگی در بین مصرف کنندگان است و این در حالی است که توت، انار و عصاره هسته انگور از دیگر مواد فعال می باشند.

سرم‌های آبرسان

هدف از قیمت سرم طلا لاکچری کوین که تخفیف دارد این است که در دسترس همگان باشد. سرم های آبرسان به تزریق پوست با رطوبت اضافی برای تکمیل مرطوب کننده شبانه به پوست های خشک کمک می کنند. افرادی که باید از آن استفاده کنند شامل کسانی که پوست خشک دارند کاندیدای ایده آل برای استفاده از سرم آبرسان و مرطوب کننده هستند.

شاید کمی تعجب آور باشد اما به انواع پوست چرب و حتی پوست مستعد آکنه نیز می توانند از برخی از آبرسانی های هدفمند بهره مند شوند و شاهد نتایج بی نظیر بعد از استفاده آن باشند. سرم پوست برای پوست های بسیار چرب نیز قابل استفاده است و هیچ محدودیتی برای آنها وجود ندارد.

سرم های آبرسان

سرم پوست آبرسان در مقابل مرطوب کننده ها

هنگامی که صحبت از محصولات آبرسانی و مرطوب کنندگی برای پوست خشک می شود بسیاری از توجه ها به این سمت کشیده می شود و همه آنها نوید نتیجه عالی را به شما می دهند که پوستی سالم، صاف و درخشان را تجربه خواهید کرد. بنابراین چگونه تصمیم می گیرید که محصولات مراقبت از پوست را خریداری کنید؟

هنگامی که با گزینه های بیشماری از سرم آبرسان و مرطوب کننده پوست مواجه می شوید، اولین قدم درک تفاوت بین اصطلاحات هیدراته و مرطوب کردن است. بسیاری از ما نمی دانیم که صاحبان برند از اصطلاحات هیدرات و مرطوب به جای یکدیگر آبرسانی و مرطوب شدن استفاده می کنند، اما اینها یکسان نیستند!

درست است که هر دو از ضروریات مراقبت از پوست برای تامین تغذیه پوست شما هستند، اما دانستن تفاوت آنها به شما کمک می کند تا مشخص کنید کدام محصول مناسب نیاز پوست شماست و می تواند در مرطوب نگه داشتن پوست به شما کمک کند.

از هیدراته و مرطوب کننده بیشتر بدانید

هیدراتاسیون جذب رطوبت از هوا و سپس تزریق آن به سلول های پوستی شما با آب برای بهبود توانایی پوست در جذب رطوبت و مواد مغذی می باشد. در حالی که مرطوب کردن بعد از این مرحله انجام می شود و در واقع در به دام انداختن و قفل شدن رطوبت برای ایجاد سد محافظتی طبیعی پوست کمک می کند. با این کار از هرگونه هدر رفت آب جلوگیری می شود و از لطیف و نرم نگه داشتن پوست اطمینان حاصل می شود.

تا به حال احساس کرده اید که پوست شما التماس می کند تا تشنگی خود را برطرف کند؟ این همان چیزی است که سرم لاکچری کوین فرانسه و مرطوب کننده ها برای آن مناسب هستند. هر دو برای مقابله با خشکی و کم آبی بدن به شما کمک می کنند تا پوستی جوان و لطیف داشته باشید.

از هیدراته و مرطوب کننده بیشتر بدانید

چگونه می توان فهمید که به یک سرم آبرسان و مرطوب کننده یا هر دو نیاز داریم؟

از بهترین سوالاتی است که هر فرد ممکن است با آن روبرو شود و تمام جواب آن به نوع پوست و محیط زندگی برمیگردد. اگر پوست شما بیش از حد خشک است یا متوجه می شوید که مستعد پوست خشک و پوسته پوسته شدن هستید، این احتمال وجود دارد که پوست رطوبت را در خود حفظ نکند. اینجاست که به مرطوب کننده ها نیاز دارید! با استفاده همزمان از سرم آبرسان و مرطوب کننده شما می توانید یک پوست مرطوب و عالی داشته باشید که با استفاده از آنها دیگر نگران فصل زمستان که پوست شما مستعد خشکی است نخواهید بود.

از طرف دیگر، اگر احساس می کنید پوست شما کدر است و خطوط ریز و چین و چروک در چهره دارید، می توانید برای جلوگیری از این روند از یک مرطوب کننده مناسب با پوست خود استفاده کنید و مواد غذایی مورد نیاز پوست را با استفاده از آن به بدن خود بدهید.

دلایل محکم استفاده از سرم پوست

دلایل متعددی وجود دارد که از محکم ترین علل استفاده از سرم  در زیر اشاره کرده ایم که عبارتند از:

  • ترمیم آسیب های خورشید به پوست و کاهش چین و چروک ها
  • آبرسانی بیشتر پوست
  • سفت کننده پوست و بهبود بافت
  • لایه برداری برای پوست صاف تر و درخشان
  • قرمزی و حساسیت را کاهس می دهد.
  • پاکسازی و جلوگیری از لکه ها
  • لکه های قهوه ای و رنگدانه ها را محو کند.

دلایل محکم استفاده از سرم پوست

چگونه باید از سرم آبرسان و مرطوب کننده استفاده کرد؟

نفوذ سرم پوست مرطوب ده برابر بیشتر از خشکی است، بنابراین توصیه می کنیم همیشه سرم را دو بار در روز و بعد از تمیز کردن و مستقیم روی پوست استفاده کنید. صبح ها سرم صورت خود را قبل از مرطوب کننده یا ضد آفتاب SPF، شب هنگام نیز سرم پوست را قبل از کرم شب یا مرطوب کننده استفاده کنید.

پس از پاکسازی، سرم شما باید روی کل صورت، گردن و اطراف آن قرار دهید. با نوک انگشتان آن را به آرامی بر روی پوست خود ماساژ دهید و اجازه دهید چند دقیقه قبل از استفاده از مرطوب کننده به پوست جذب شود. فراموش نکنید که زیاده روی در استفاده سرم بیشتر با سود بیشتر برابر نیست. پوست شما فقط می تواند مقدار مشخصی را جذب کند و هنگامی که یک سرم مملو از مواد فعال عالی باشد، شما به مقدار زیادی از سرم نیازی ندارید؛ استفاده از سرم اغلب بهتر از استفاده یسش از حد سرم است.

اهمیت استفاده از سرم آبرسان و مرطوب کننده

سرم ها برای ترمیم پوست در سطح سلول طراحی شده اند و همزمان بر روی طیف وسیعی از عوامل بهداشتی پوست عمل می کنند. اگر پوستی با مشکلاتی اعم از پیری، آسیب دیدگی، زخم یا آفتاب سوختگی دارید بهترین انتخاب سرم آبرسان و مرطوب کننده می باشد که برای کاهش تاثیرات قابل مشاهده بر روی پوست است. در موارد قبل به مزایا و کاربرد سرم اشاره شده است و حال می خواهیم به اهمیت مرطوب کننده اشاره کنیم.

اهمیت استفاده از سرم آبرسان و مرطوب کننده

جلوگیری از خشکی

آیا می دانید با رفتن به سمت فصول مختلف و هوای سرد یا هوای گرم، تهویه هوا یا گرمای داخلی بدن و دیگر موارد و عوامل محیطی می توانند رطوبت را از پوست شما بیرون بکشند؟ برای جلوگیری از خشکی بهتر است از یک نرم کننده مناسب استفاده کنید. این ماده نه تنها جایگزین رطوبت از دست رفته می شود بلکه به جلوگیری از دست دادن آن نیز کمک می کند به شرطی که قبل از آن سرم مناسب را استفاده کرده باشید.

روند علائم پیری را کاهش می دهد

پوست مرطوب به نسبت سایر پوست ها پوستی جوان و شاداب تر به نظر می رسد. اگر می خواهید به این شادابی و جوانی کمک کنید تا پایدار بماند بهتر است که از یک مرطوب کننده قوی استفاده کنید.

با سرم پوست مرطوب کننده به مبارزه با آکنه کمک کنید

ممکن است افزودن رطوبت بیشتر به پوست مستعد چربی عجیب به نظر برسد، اما در واقع منطقی است! وقتی پوست شما خشک می شود، به غدد شما پیغام می دهد که روغن بیشتری تولید می کنند که می تواند منافذ پوست شما را مسدود کرده و باعث تیرگی پوست شوند. بنابراین، اگر پوست به درستی هیدراته شود، در واقع می تواند مانع تولید چربی بیشتر از میزان مورد نیاز پوست شود و در مبارزه با آکنه موفق خواهد بود.

با سرم مرطوب کننده به مبارزه با آکنه کمک کنید

محافظت در برابر آفتاب

ما نمی توانیم به اندازه کافی به شما بگوییم که استفاده از یک محصول با SPF حتی در ماه های سردتر نیز چقدر می تواند اهمیت دشاته باشد. از آنجا که متخصصان پوست توصیه می کنند هر روز از SPF استفاده کنید، چرا به سراغ مرطوب کننده که حاوی ضد آفتاب است، نرویم؟

پوست حساس را تسکین دهید

اگر از دسته افرادی هستید که پوست شما نسبت به کوچکترین موارد از خود حساسیت نشان می دهد می تواند برای کاهش التهابات و موارد مشابه از یک نرم کننده مناسب استفاده کنید. پوست حساس نیاز به مراقبت ویژه دارد بنابراین باید به دنبال مرطوب کننده ای باشید که دارای مواد تسکین دهنده مانند آلوئه ورا، بابونه، بلغور، جو دوسر و عسل و … باشید.

چه زمانی باید از مرطوب کننده استفاده کنید؟

از آنجا که صبح و شب صورت خود را می شوید، بهتر است بلافاصله بعد از سرم از مرطوب کننده استفاده کنید. شما می دانید که هر روز، دو بار باید مرطوب کننده بزنید، اما آیا استفاده از مرطوب کننده قبل از خواب خوب است؟ بله، اما در اینجا یک نکته وجود دارد و آن این است که حداقل 30 دقیقه صبر کنید و به آن زمان دهید تا به پوست شما آغشته شود و به بالش جذب نشود.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سرم پوست را چه زمانی باید استفاده کرد" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سرم پوست را چه زمانی باید استفاده کرد"، کلیک کنید.