شمار شهدای غزه به 28 هزار و 340 نفر رسید

شمار شهدای غزه به 28 هزار و 340 نفر رسید

وزارت بهداشت غزه امروز یکشنبه 12 فوریه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی از 7 اکتبر تاکنون به 28 هزار و 340 نفر افزایش یافته و 67 هزار و 984 تن دیگر هم مجروح شده اند.

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری فطر نیوز به نقل از خبرگزاری الجزیره، اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در 19 جنایتی که رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته در نوار غزه مرتکب شده، 164 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 200 فلسطینی زخمی شده اند.

به این ترتیب تعداد شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی 28340 شهید و تعداد زخمی ها به عدد 67984 نفر رسیده است.

این بیانیه اعلام کرد که تعدادی از قربانیان جنایت های اخیر رژیم صهیونیستی همچنان در زیر آوار ها یا در مسیر های مواصلاتی گرفتار هستند و اشغالگران مانع از دسترسی کادر پزشکی و امدادی به آنها می شود.

این بیانیه با اشاره به اینکه هیچکس در نتیجه تهدیدات ناشی از نظامیان صهیونیست امکان تردد در محوطه مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس را ندارد، تاکید کرد که 7 نفر از شهروندان در محوطه این بیمارستان به شهادت رسیده و 14 نفر از کادر پزشکی و درمانی نیز زخمی شده اند.

القدره تاکید کرد که غذا برای کادر درمان و بیماران در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس به پایان رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت که پیکر 67 تن از شهدای فلسطینی جنایت اشغالگران در شهر رفح به بیمارستان منتقل شده و عملیات خارج کردن پیکر قربانیان از زیر آوار ها همچنان ادامه دارد.

وی با اعلام این نکته که اوضاع پزشکی و انسانی در رفح بسیار فاجعه بار است، تصریح کرد: تلاش می کنیم دیگر پیکر های شهدای این جنایت را از زیر آوار ها خارج کنیم.

القدره تاکید کرد که تعداد قربانیان حملات موشکی دیشب به رفح بیش از توان پذیرش بیمارستان ها است.

وی نسبت به سرانجام عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در رفح هشدار داده و افزود: در حال حاضر پزشکان، مجروحان عملیات دیشب را به علت ضعف زیرساخت های بهداشتی در روی زمین مداوا می کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شمار شهدای غزه به 28 هزار و 340 نفر رسید" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شمار شهدای غزه به 28 هزار و 340 نفر رسید"، کلیک کنید.