مذاکرات هسته‌ای آمریکا و چین با محوریت تایوان

بعد از ۵ سال برگزار شد

مذاکرات هسته‌ای آمریکا و چین با محوریت تایوان

آمریکا و چین بعد از وقفه‌ای پنج‌ساله، در سطحی غیررسمی درباره احتمال استفاده از تسلیحات هسته‎‌ای در حل‌وفصل نظامی مناقشه تایوان رایزنی کردند.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری فطر نیوز، خبرگزاری «رویترز» در گزارشی اختصاصی اعلام کرد که آمریکا و چین در ماه میلادی مارس، برای نخستین بار طی پنج سال گذشته، مذاکرات غیررسمی‌ای را به میزبانی شانگهای برگزار کردند که موضوع آن رفع دغدغه‌های موجو بر سر احتمال توسل دولت پکن به توان هسته‌ای برای بازپس‎‌گیری تایوان عنوان می‌شود.

آنگونه که از این گزارش برمی‌آید، هیئت نمایندگی چین به طرف آمریکایی اطمینان داده است که در بازپس‌گیری تایوان به تهدید اتمی متوسل نخواهد شد چراکه باور دارد در صورت لزوم از راه جنگ متعارف می‌تواند به هدف خود برسد.

 مذاکرات غیر رسمی موسوم به «مسیر ۲» (Track Two) در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۹ میلادی متوقف شد.

آنگونه که رویترز می‌نویسد، پنتاگون تخمین می‌زند که زرادخانه اتمی پکن بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است و در صورتی که چین نتواند در نبردی متعارف تایوان را شکست دهد آنگاه از قدرت بازدارندگی اتمی خود استفاده می‌کند.

رویترز در ادامه گزارش داد: وزارت دفاع آمریکا سال گذشته میلادی همچنین برآورد کرد که پکن ۵۰۰ کلاهک اتمی عملیاتی در اختیار دارد که احتمالا تا سال ۲۰۳۰ این تعداد به بیش از یک‌هزار کلاهک اتمی افزایش خواهد یافت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مذاکرات هسته‌ای آمریکا و چین با محوریت تایوان" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مذاکرات هسته‌ای آمریکا و چین با محوریت تایوان"، کلیک کنید.