مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از 18 فروردین آغاز می شود

مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از 18 فروردین آغاز می شود

مرحله سوم طرح فجرانه الکترونیک از 18 فروردین ماه آغاز خواهد شد. در این طرح شرط 200 هزار تومانی خرید از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی مشمولان از 120 به 220 هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری فطر نیوز؛ طبق اطلاعیه وزارت رفاه، «طرح فجرانه» یک سبد 11 قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتیین، ریزمغذی و ویتامین های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران) با قیمت های مبنا سال 1401 انتخاب شده است و مابه التفاوت قیمت سبد مبنا سال 1401 با قیمت روز (1402) از محل یارانه جدید دولت تامین می شود، به این صورت که قیمت روز سبد مشتمل بر 11 قلم 743 هزار و 750 تومان بوده که خانوار دهک های اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت سال 1401 را به مبلغ 523 هزار و 300 تومان از جیب خود پرداخت کنند و مابه التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ 220 هزار و 450 تومان از محل اعتبار جدید دولت تامین می شود.

اعتبار جدید (220 هزار تومانی) علاوه بر یارانه 300 و 400 هزارتومانی فعلی بوده و خانوار مشمول طرح به صورت مجزا یارانه نقدی خود را به صورت ماهانه دریافت خواهند کرد. مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می شود. البته خانوار می تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید کند و امکان جا به جایی اعتبار بین گروه های کالایی مقدور نیست. به عنوان مثال با اعتبار برنج امکان خرید روغن وجود ندارد.

از همین رو می توان گفت با اجرای طرح فجرانه، فردی با دهک درآمدی یک تا 3 به جای دریافت 400 هزارتومان یارانه، 620 هزارتومان و فردی با دهک درآمدی چهار تا هفت، به جای دریافت 300 هزارتومان، 520 هزارتومان یارانه دریافت خواهد کرد.

ماه دوم این طرح ملی مصادف با حلول ماه مبارک رمضان و عید نوروز از 18 اسفند 1402 آغاز شد و در حالی تا 17 فروردین 1403 ادامه دارد که مرحله سوم آن نیز از 18 فروردین ماه آغاز خواهد شد.

مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از 18 فروردین آغاز می شود

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از 18 فروردین آغاز می شود" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از 18 فروردین آغاز می شود"، کلیک کنید.