نقش اورژانس کشور در حوادث ورزشی/پروانه آمبولانس بازی فولادشهر تعلیق شد

در فطر نیوز بخوانید؛

نقش اورژانس کشور در حوادث ورزشی پروانه آمبولانس بازی فولادشهر تعلیق شد

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از صدور کد هوشمند برای آمبولانس‌های خصوصی خبر داد و به بیان جزئیات نقش اورژانس کشور در ورزشگاه‌ها و مراسمات مهم پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فطر نیوز؛ در هفته چهارم لیگ برتر حادثه تلخی برای یکی از تماشاچی‌های تیم ملوان رخ داد، در این بازی که میان دو تیم سپاهان و ملوان در ورزشگاه فولادشهر انجام شد، فردی در میان هواداران با علائم عارضه قلبی به سمت آمبولانس خصوصی حاضر در ورزشگاه برده شد. پس از این حادثه و فوت هوادار 62 ساله ملوان، صحبت‌های مختلفی مطرح و روایت‌های متناقضی از دلیل مرگ این هوادار قدیمی انزلی‌چی‌ها منتشر شد. 

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار فطر نیوز با بیان اینکه الزاما هر آمبولانسی که در کشور وجود دارد، برای سازمان اورژانس نیست، گفت: تمامی آمبولانس‌هایی که در سازمان اورژانس کشور فعالیت می‌کنند دارای یک کد پنج رقمی، و اسم این سازمان هستند که روی آن‌ها ثبت شده است. 

وی افزود: در کشور هر نهاد، سازمان یا بیمارستانی دارای آمبولانس‌هایی برای خود هستند که هیچ ارتباطی با اورژانس کشور ندارند، همچنین حدود 80 موسسه آمبولانس خصوصی در کشور فعالیت می‌کنند که هر موسسه بین 10 تا 50 دستگاه آمبولانس دارد.

 سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به اینکه اداره کل آمبولانس‌های خصوصی در کشور مسئولیت نظارت بر این موسسات را بر عهده دارد، گفت: نظارت در خصوص این آمبولانس‌ها و موسسات به صورت ادواری و مرتب انجام می‌شود اما عملیات‌های هیچ‌ یک از این آمبولانس‌های خصوصی زیر نظر سازمان اورژانس‌ کشور نیست.

یکتاپرست تاکید کرد: سازمان اورژانس کشور با کمبود در تعداد آمبولانس مواجه است وطبق دستورالعمل‌هایی که دارد فقط در مراسمات ملی و مذهبی مثل اربعین، راهپیمایی 22 بهمن و مراسماتی از این دست استقرار دارد، همچنین این سازمان برای حضور و استقرار در وزشگاه‌ها نیاز به هماهنگی شورای تامین دارد که آن‌ هم فقط برای بازی‌های ملی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اداره کل آمبولانس‌های خصوصی سازمان اورژانس کشور برای نظارت بهتر در عملکرد آمبولانس‌های خصوصی در حال راه‌اندازی و ایجاد و صدور کد هوشمند برای هر آمبولانس خصوصی است تا نظارت دقیق‌تری بر این موضوع داشته باشد.

سخنگوی اورژانس کشور در خصوص آمبولانس خاطی بازی شهر فولادشهر گفت: پروانه فعالیت این آمبولانس لغو و پرونده این حادثه به مسئولین ذی‌صلاح ارجاع داده شده است.

حضور پزشک در ورزشگاه برای مواردی مشابه حادثه این بازی یا اتفاقاتی که برای بازیکن نیازمند خدمات اورژانسی است الزامی است و آنچه باشگاه سپاهان به عنوان میزبان این دیدار و هیات فوتبال اصفهان باید درباره آن شفاف سازی کنند علت عدم حضور پزشک طبق آئین نامه مسابقات در ورزشگاه است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقش اورژانس کشور در حوادث ورزشی/پروانه آمبولانس بازی فولادشهر تعلیق شد" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقش اورژانس کشور در حوادث ورزشی/پروانه آمبولانس بازی فولادشهر تعلیق شد"، کلیک کنید.