همیشه بردن مهم است/ به بازیکن تکنیکی که تواضع ندارد، بازی نمی‌رسد

همیشه بردن مهم است/ به بازیکن تکنیکی که تواضع ندارد، بازی نمی‌رسد

آفتاب‌‌نیوز :

تیم فوتبال پرسپولیس در هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر امشب (شنبه) در ورزشگاه شهر قدس از شمس آذر قزوین میزبانی کرد و با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد.

خوان کارلوس گاریدو، سرمربی پرسپولیس در نشست خبری پس از بازی گفت: خیلی خوشحال هستیم، چون همیشه بردن مهم است. من می‌دانم که همیشه چه قدر سخت است که بازی را ببریم. در باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس، تمام موضوعاتی که وجود دارد باعث می‌شود همه فکر کنند بازی آسان است. این اولین اشکال است تا نتوانیم بازی را ببریم. تیم ما این بازی را انجام داد و تمام سختی‌های بازی را می‌دانستیم. بازیکنانم کیفیت بازیکنان تیم حریف را می‌دانستند و مطمئنا کیفیت خود ما را هم می‌دانستند. تیم ما وارد زمین شد و می‌دانست چگونه بازی کند. گل اول را زدیم که خیلی مهم بود و بازی را عوض کرد. این گلی که زدیم به ما انرژی داد تا بازی را تحت کنترل خود بگیریم. این گل به ما کمک کرد و فکر می‌کنم در مجموع بازی را کنترل کردیم.

او ادامه داد: می‌دانیم که بازی فشار دارد، چون نتیجه یک بر صفر نتیجه قاطعی نیست. باید دومین گل را هم می‌زدیم تا بازی را ببریم، چون حریف خطرناک بود و می‌توانست بازی را مساوی کند. از فضا استفاده کردیم و خودمان را به محوطه جریمه رساندیم و اعتقاد داشتیم که می‌توانیم دومین گل را هم به ثمر برسانیم. اولین موضوع این است که مقابل حمله‌های خطرناک حریف، خوب دفاع کنیم. مستحق این برد بودیم. خوشحالم که این سه امتیاز را کسب کردیم.

سرمربی پرسپولیس درباره بازی دادن به جوانان گفت: بازیکنانی که در آن لحظه می‌توانند خیلی خوب بازی کنند، وارد زمین می‌شوند و فرقی نمی‌کند که چند سال سن دارند. مهم این است که در آن لحظه بهترین بازیکن باشند. به عنوان مثال زمانی که رفیعی و صحرایی فیکس بازی می‌کنند، باید مجموعه‌ای از چند مورد را داشته باشند. باید کیفیت داشته باشند که مطمئنا دارند، باید تواضع داشته باشند، باید کار انجام دهند و توانایی این را داشته باشند که بهترین عملکرد خود را در زمین به نمایش بگذارند. بازیکنانی هستند که کیفیت تکنیکی دارند، ولی تواضع ندارند و همچنین توانایی ارائه بهترین عملکرد خود را ندارند؛ این بازیکنان نمی‌توانند بازی کنند. باید کاری انجام دهیم که بازیکنان جوان بتوانند تواضع داشته باشند. صحرایی دوستان زیادی پیدا خواهد کرد و از او در آینده صحبت خواهند کرد. این یک فرصت برای او و آینده‌اش است.

گاریدو در واکنش به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه «شما هفت هفته پیش که به قزوین رفتید گفتید که زمان باید بگذرد تا تیم را بشناسم و آن را بسازم، اکنون پرسپولیس چه مقدار به هدف خود نزدیک شده است؟» گفت: سوالی که از من پرسیدید به اولین هفته لیگ برمی‌گردد، همه تیم‌ها اول فصل کارشان را شروع می‌کنند. تمام تیم‌ها نیاز داشتند که این روند را طی کنند. به سمت جلو حرکت می‌کنیم. بازیکنانی داشتیم که تازه به ما اضافه شده بودند مانند میلاد سرلک و سعید مهری که امروز فیکس بازی کردند. این روند وجود دارد تا بازیکنان با تیم خو بگیرند. همه این امکان را دارند که رقابت کنند تا بتوانند برای تیم فیکس بازی کنند. همیشه تلاش می‌کنم تا از بهترین بازیکنان در زمان مناسب استفاده کنم تا بازی‌ها را ببریم.

سرمربی پرسپولیس درباره سطح چمن ورزشگاه شهر قدس اظهار کرد: خیلی در مورد این موضوع صحبت کرده‌ام. (گاریدو با قطع کردن صحبت‌هایش درباره سوال می‌گوید می‌شود خواهش کنم که ساکت شوید تا صحبت کنم.) من به عنوان سرمربی جو بازی در استادیوم خود را می‌دانم، امروز باید تشکر کنیم از کسانی که به استادیوم آمدند. حتما در ورزشگاه خودمان این تعداد خیلی بیشتر است که من به عنوان سرمربی این برتری را ندارم. امیدوارم آن لحظه برسد.

گاریدو درباره داوری گفت: در بازی اتفاقات زیادی رخ می‌دهد و افرادی که فوتبال بازی می‌کنند ممکن است کار اشتباهی انجام بدهند. ممکن است یک داور هم خطا داشته باشد، اما نباید اهمیت بدهیم.

سرمربی پرسپولیس در ادامه افزود: رسانه یکسری اطلاعات را انتقال می‌دهد و ممکن است نظر خودتان را داشته باشید. من به نظر شما احترام می‌گذارم. مهم‌ترین نکته این است که هر کدام از شما صادق باشید. من در کار شما دخالت نمی‌کنم، اما سوالاتی که پرسیده می‌شود فکر می‌کنم به نتایج ربط دارد. سرمربی باید همیشه تلاش کند که بازی را ببرد و اگر ببازد باید حرف‌ها و سوالات را تحمل کند. شما را به شک می‌اندازند. فردا باید برای بازی پیش رو کار کنیم. در بعضی بازی‌ها در دقایق اول و راحت گل می‌زنیم. در بازی‌ها لیگ نخبگان واضح است که می‌توانستیم که نتایج بهتری کسب کنیم، اما شرایطی پیش آمد که این اتفاق رخ نداد. روند تیم اکنون خیلی خوب است.

گاریدو درباره ال کلاسیکوی امشب (شنبه) گفت: متاسفانه برایم زیاد اهمیتی ندارد و نگران این بازی نیستم. من نگران بازی‌ای بودم که گذراندیم.

همیشه بردن مهم است/ به بازیکن تکنیکی که تواضع ندارد، بازی نمی‌رسد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "همیشه بردن مهم است/ به بازیکن تکنیکی که تواضع ندارد، بازی نمی‌رسد" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "همیشه بردن مهم است/ به بازیکن تکنیکی که تواضع ندارد، بازی نمی‌رسد"، کلیک کنید.