معاون وزیر راه در همایش مدیریت ایمنی و ترافیک؛
داریوش امانی گفت: در دنیا شاخصی برای نگهداری جاده ها وجود دارد و مثلا می گویند نرخ استهلاک هر جاده برای هر کیلومتر 4درصد است. با این فرمول امروز برآورد ما برای نگهداشت جاده ها و راه های کشور 280 هزار میلیارد تومان است!
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری فطر نیوز، مراسم افتتاحیه ششمین همایش بین المللی مدیریت ایمنی و ترافیک صبح امروز سه شنبه 25 اردیبهشت در سالن همایش نورالرضا (جنب شهرک آزمایش) برگزار شد.
در افتتاحیه این همایش که بیش از 10 دانشگاه و مرجع خارجی و 18 دانشگاه داخلی آن را همراهی کردند، تعداد زیادی از مدیران و روسای پلیس راهور فراجا، وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه های سراسر کشور حضور داشتند.
داریوش امانی معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این مراسم با اشاره به مشکلات موجود در جاده های کشور گفت: عدم تناسب ظرف و مظروف در اکثر جاده های ما مشهود است. به عنوان مثال جاده تهران -قم برای سال 58 است و در خوشبینانه ترین حالت باید تا سال 98 فکری به حال آن می شد. این جاده قبلا فقط در آخر هفته ها شلوغ بود اما حالا هرروز این شبیه به ساعات شلوغ اتوبان همت شده است.
وی با اشاره به وجود نقاط پرحادثه در جاده های سراسر کشور گفت: این نقاط یک شبه ساخته نشده اما به مرور زمان بخشی از جاده ناایمن می شود که بعضا به دلیل دخالت های محلی در جاده هاست. سال گذشته 887 نقطه پرحادثه را شناسایی کردیم که بیش از نیمی از آن تا پایان سال گذشته برطرف شد و قول می دهیم تا پایان سال مابقی این نقاط هم با کمک پلیس راهور برطرف شود.
امانی با اشاره به مشکلات مربوط به نگهداری راه ها و جاده ها گفت: در دنیا شاخصی برای نگهداری جاده ها وجود دارد و مثلا می گویند نرخ استهلاک هر جاده برای هر کیلومتر 4درصد است. با این فرمول امروز برآورد ما برای نگهداشت راه های کشور 280 هزار میلیارد تومان است! در حالی که تمام تلاش ما سال گذشته برآورد 22 هزار میلیارد تومانی داشت که با بودجه مورد نیاز تفاوت بسیار زیادی دارد. ما در بحث زیرساخت ها مشکل داریم و باید این مشکلات برطرف شود.
معاون وزیر راه در پایان سخنانش گفت: دستگاه های مختلف هرچه بیشتر در کنار هم باشند و همدیگر را همراهی کنند مشکلات با سرعت بیشتری برطرف می شود. به عنوان مثال دلیل ندارد هر سازمانی یک شماره مجزا برای امدادرسانی در جاده ها داشته باشد. در همه جای دنیا یک شماره ثابت وجود دارد و و مابقی سازمان ها ذیل آن قرار دارند. از طرف دیگر ما باید تمام دستگاه ها را در جاده ها یک جا تجمیع کنیم تا بتوانیم حوادث را به بهترین شکل مدیریت کنیم. اگر این اتفاق رخ دهد نتایج آن برای مردم نیز مشهود است.
در ادامه این مراسم ارتباط آنلاین با استاد تمام دانشگاه وین اتریش در زمینه مسایل ترافیکی و راه سازی صورت گرفت که در این بخش مترجمی برای حضار در سالن وجود نداشت و این باعث شد بسیاری از حاضران در سالن بدون توجه به صحبت های پرفسور اتریشی، یا سر خود را با تلفن همراهشان گرم کنند، یا از سالن بیرون بروند تا هوایی بخورند!
این گزارش در حال به روز رسانی است…
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برای نگهداشت جاده های کشور 280 همت پول نیاز است!" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برای نگهداشت جاده های کشور 280 همت پول نیاز است!"، کلیک کنید.