علت روشن نشدن وای فای تلویزیون آیوا

چرا تلویزیون به اینترنت وصل نمی شود؟

سال هاست که تلویزیون به یکی از اجزای اصلی خانه ها در سراسر دنیا تبدیل شده است. این وسیله مانند دیگر لوازم زندگی بشر همواره در حال تغییر و ارتقاست. این تغییر و ارتقا با همگام شدن عصر اینترنت شکل می گیرد. امروزه قابلیت اتصال به وای فای یکی از ویژگی های بارز تلویزیون های هوشمند برندهای مطرحی چون شارپ می باشد.

با اتصال تلویزیون خود به اینترنت می توانید تمامی فیلم ها، سریال ها و برنامه های آنلاین را به راحتی دنبال کنید. علاوه بر این می توان با استفاده از مرورگر تلویزیون به جستجو پرداخت. مسلما برای استفاده از چنین قابلیت هایی ابتدا باید دستگاه تلویزیون را به اینترنت متصل نمایید. در این میان ممکن است مشکل وصل نشدن اینترنت تلویزیون براساس دلایل مختلفی به وجود آمده و دردسرساز شود. با همراه باشید تا با راهکارهای رفع این مشکل  و تعمیر تلویزیون آشنا شوید

علت روشن نشدن وای فای تلویزیون آیوا

چگونه وای فای تلویزیون را روشن کنیم؟

در پاسخ به سوال اینکه چگونه وای فای تلویزیون را وصل کنیم باید خدمتتان عرض کنیم که در ابتدا شما باید بدانید آیا تلویزیون شما وای فای دارد یا خیر و اینکه وای فای تلویزیون شما کجاست ؟ از آنجایی که تنظیمات هر برندی با برند های دیگر متفاوت است در این مطلب شما را با نحوه روشن کردن و اتصال به وای فای تلویزیون های سامسونگ آشنا می کنیم

پیشرفت تکنولوژی در این روز ها باعث شده است شیوه زندگی در مقایسه با زمان های قدیم یعنی تقریبا در دو دهه اخیر کاملا فرق کند و به سمت فضای مجازی و اینترنت سوق پیدا کند. هدف اصلی تکنولوژی زندگی راحت و با رفاه کامل است به گونه ای این تکنولوژی موجب شده است خیلی از کار ها مانند تدریس، پرداخت بانکی، سفارش غذا، خرید، تماشای فیلم  و… به راحتی، در حداقل زمان و به دلخواه مخاطب انجام گیرد

شما براین این که بتوانید وای فای تلویزیون خود را پیدا کنید و آن را روشن کنید باید به منوی اصلی یا setting بروید. و در منوی اصلی به دنبال کلماتی نظیر Wireless، Wireless Network، Wireless Home Network ، Wi-Fi Home Network، Wi-Fi Network باشید شما در این بخش میتوانید وای فای تلویزیون خود را بیابید و آن را روشن کنید.بعد از روشن کردن وای فای شما میتوانید وایرلس های موجود را ببینید و به مودم خودتان متصل شوید البته میتوانید مودم را به صورت مستقیم توسط کابل اینترنت به مودم وصل کنید تا دیگر نیاز به وارد کردن پسورد نباشد.

آموزش گام به گام و ابتدایی اتصال تلویزیون به وای فای

بعد از انجام مراحل بالا شبکه های wi–fi به شما نشان داده خواهند شد. در این صورت شما بایستی گزینه مورد نظر خود را انتخاب کرده و گذرواژه خود را وارد کنید و تایید را بزنید. پس اینکه روی کلمه Done  کلیک کردید سیستم هوشمند تلویزیون با توجه به صحت و درستی رمز عبور شما اتصال و یا عدم اتصال به وای فای را به شما اطلاع می دهد. اگرچه تلویزیون شما با موفقیت به شبکه اینترنتی وصل شده باشد شما متن your tv connected to wireless seccessfly  را مشاهده خواهید کرد در این صورت به کیلیک روی کلمه okکلیک کرده و به گشت و گذار در اینترنت و تماشای فیلم و سریال بپردازید

از کجا بدانیم که تلویزیون قابلیت اتصال به وای فای wi-fi  را دارد؟

اگر تلویزیون شما به سیستم وای فای مجهز باشد شما می توانید در قسمت آیکون ها آرم WiFi Alliance را روی جعبه و یا همان کارتن تلویزیون و همچنین در پایه تلویزیون مشاهده کنید. ولی با توجه به تجربه کاربران ممکن است این موضوع کمی با شک و تردید باشد؛ از این رو بهترین گزینه چک کردن منوی تنظیمات است. اگر تلویزیون شما به تنظیمات وای فای مجهز بود در این بخش می توانید مشاهده کنید.

عیب یابی مشکلات وای فای تلویزیون سامسونگ

اگر تلویزیون شما نمی تواند به Wi-Fi متصل شود، مطمین شوید که شبکه Wi-Fi شما آنلاین و کار می کند. با اتصال تلفن یا رایانه لوحی خود به همان شبکه Wi-Fi، می توانید بررسی کنید که شبکه کار می کند. اگر مودم یا روتر کار می کند و گوشی شما به آن متصل میشود ولی تلویزیون متصل نمیشود بهتر است اول مودم را یک بار خاموش و روشن کنید اگر باز هم تلویزیون به مودم وصل نشد پیشنهاد میشود تنظیمات مودم خو را بررسی کنید اگر فیلتر MAC را روی مودم خود تنظیم کرده باشید تا فقط وسایل محدودی بتوانند به مودم وصل شوند،لازم است آدرس MAC تلویزیون را  به صورت دسنی به مودم اضافه کنید تا به آن اجازه دسترسی به اینترنت را بدهد.

اگر تلویزیون به وای فای متصل نشد ، ممکن است دلیل عدم اتصال فاصله زیاد مودم و تلویزیون باشد. در صورت امکان، هر دو دستگاه را در یک اتاق قرار دهید.شرکت سامسونگ توصیه می کند مودم را در فاصله 50 فوتی تلویزیون هوشمند قرار دهید، اما هر چه نزدیکتر باشد بهتر است.اگر اتصال بی سیم کار نمی کند، اتصال شبکه سیمی را تست کنید. میتوانید تلویزیون خود را با استفاده از کابل شبکه به مودم  متصل کنید. برای این کار می توانید یک سر کابل را به پورت شبکه تلویزیون و سر دیگر آن را به پورت LAN مودم متصل کنید. وارد منوی تلویزیون شوید و Network را انتخاب کنید. سپس Network Settings را بزنید و نوع شبکه را که با سیم است انتخاب کنید.

اگر تمام گزینه ها رابررسی کردید و مشکل از اینترنت و مودم شما نبود، میتوانید سیستم عامل تلویزیون خود را به کمک سایت mirepairandservices.com به روزرسانی کنید تا این مشکل حل شود.اما چون تلویزیون به اینترنت متصل نیست نمیتوانید به صورت آنلاین سیستم عامل را آپدیت کنید، باید آن را از طریق سیستم یا موبایل دانلود کرده و از طریق فلش اقدام به بروزرسانی کنید اگر هیچ یک از این راه ها کار ساز نبود بهتر است با پشتیبان تلویزیون خود تماس بگیرید

نحوه اتصال تلویزیون غیر هوشمند به اینترنت

اگر مدل تلویزیون شما قدیمی است، ناامید نشوید چرا که هنوز راه هایی برای اتصال تلویزیون معمولی به اینترنت وجود دارد و می توانید از امکانات تلویزیون هوشمند استفاده کنید.

روش های ساده برای اتصال تلویزیون غیرهوشمند به اینترنت:

خرید دستگاه Streaming

این دستگاه کوچک مسیول انتقال اطلاعات است و با استفاده از پورت HDMI به تلویزیون متصل می شود. معمولا یک سیم شارژ همراه این دستگاه ها است که به صورت های مختلف به منبع انرژی وصل می شوند. این دستگاه ها هزینه ی زیادی ندارند و می توانید بدون صرف هزینه های کلان خرید تلویزیون، دستگاه خود را هوشمند سازید.

نصب دانگل WiFi

اگر تلویزیون شما دارای یک درگاه HDMI و USB است، به راحتی می توانید با خرید یک دستگاه کروم کست یا دانگل HDMI وای فای، تلویزیون را به اینترنت و گوشی وصل کنید. این دانگل ها به پورت HDMI تلویزیون وصل می شود و شما می توانید مانند تلویزیون های هوشمند تصاویر را به تلویزیون منتقل کنید.

استفاده از کابل HDMI

در این روش شما به وسیله کابل مناسب، کامپیوتر یا تبلت خود را به تلویزیون متصل می کنید و از این طریق می توانید فیلم ها، عکس ها و موارد دیگر را به اشتراک بگذارید.

اتصال با دستگاه پخش بلوری یا کنسول های بازی

اگر دستگاه پخش Blu ray یا کنسول های بازی مثل Xbox و PlayStation 3 دارید، برای اتصال تلویزیون به اینترنت می توانید از آن ها استفاده کنید. پخش کننده ی بلوری و کنسول های بازی قابلیت اتصال به اینترنت را دارند و می توانید به صورت آنلاین در youtube.com به تماشای فیلم بنشینید

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "علت روشن نشدن وای فای تلویزیون آیوا" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "علت روشن نشدن وای فای تلویزیون آیوا"، کلیک کنید.