اتمام عملیات ذبح قربانی حجاج ایرانی

اتمام عملیات ذبح قربانی حجاج ایرانی

عملیات ذبح 85 هزار و 100 راس گوسفند حجاج ایرانی در حج تمتع امسال به پایان رسید.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری فطر نیوز، در عملیات ذبح قربانی برای زایران ایرانی در مجموع 85 هزار و 100 راس گوسفند تا قبل از ظهر امروز، 28 خردادماه (11 ذی الحجه به افق عربستان) ذبح شد و این عملیات به پایان رسید.

حجتالاسلام والمسلمین عباس ایزدی، مسیول طرح قربانی عملیات حج تمتع 1403، در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی حج با اعلام این مطلب گفت: عملیات ذبح قربانی حجاج ایرانی از طلوع آفتاب دیروز، 10 ذی الحجه (براساس تقویم عربستان) آغاز شد و قبل از ظهر امروز به پایان رسید.

وی با اشاره به این که در مجموع 85 هزار و 100 راس گوسفند قربانی برای حجاج ایرانی با نظارت سه روحانی به عنوان ناظر شرعی ذبح شد، گفت: 85 هزار راس گوسفند دیروز برای حجاج ایرانی و 100 راس گوسفند نیز امروز ذبح شد.

مسیول طرح قربانی عملیات حج تمتع 1403 با اشاره به این که 63 ذابح در فرآیند ذبح قربانی حجاج ایرانی شرکت داشتند، گفت: کارشناسان دامپزشکی از کشور میزبان بودند که همکاری بسیار خوبی با ما داشتند، به طوری که عملیات ذبح قربانی حجاج ایرانی بدون هیچ مشکل و چالش خاصی انجام شد.

وی درباره فرآیند اطلاع رسانی به حجاج در مورد ذبح شدن قربانی آنها گفت: ما 62 هتل در مکه داشتیم که هر هتل یک مجموعه متشکل از چند کاروان استقرار دارد و در هنگام ذبح قرآنی حجاج از هر مجموعه یک نماینده حاضر بود که پس از ذبح شدن قربانی، به مدیران کاروان های زیر مجموعه اطلاع می داد که زایران آن کاروان می توانند از احرام خارج شوند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اتمام عملیات ذبح قربانی حجاج ایرانی" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اتمام عملیات ذبح قربانی حجاج ایرانی"، کلیک کنید.