نایلون کشاورزی و انواع آن

یکی از پرکاربردترین نوع پلاستیک در صنعت، نایلون کشاورزی است. استفاده از پلاستیک در کشاورزی، به‌عنوان روشی کارآمد برای حفظ کیفیت محصولات، گسترده شده است. این نایلون‌ها اغلب از جنس پلی‌اتیلن ساخته می‌شوند و در صنعت کشاورزی کاربردهای فراوانی دارند. در ادامه این مقاله از شرکت کیهان پلاستیک به طور دقیق به بررسی نایلون کشاورزی و انواع آن می‌پردازیم.

نایلون کشاورزی چیست؟

همواره یکی از نکات مورد توجه برای کشاورزان را می‌توان، حفظ کیفیت محصولات کشاورزی عنوان کرد. این امر به دلیل تاثیری که در میزان فروش محصولات و همچنین رضایت مصرف کنندگان می‌تواند داشته باشد، برای افراد زیادی حائز اهمیت است. در حال حاضر استفاده از نایلون‌های کشاورزی متداولترین روش مراقبت و حفظ کیفیت محصولات کشاورزی به شمار می‌رود که به آن‌ها اصطلاحا نایلون‌های عریض نیز گفته می‌شود. این نایلون‌ها بر پایه‌ی پلی‌اتیلن ساخته شده و در صنعت کشاورزی کاربرد بسیار زیادی دارند. برای تهیه نایلون‌های کشاورزی لازم است تا از ابعاد، ضخامت و جنس نایلون مورد نظر خود اطلاع داشته و بر اساس آن خرید خود را انجام دهید.

ویژگی‌های نایلون کشاورزی

این نایلون اگر با کیفیت بالا تولید شود، ویژگی‌های منحصر فردی را ارائه خواهد داد. استفاده از پلاستیک کشاورزی باکیفیت اگرچه گران‌تر است، اما استفاده از آن باعث می‌شود محصولات کشاورزی در نهایت کیفیت تولید شوند. از مشخصات خواص پلاستیک کشاورزی شرکت کیهان پلاستیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضخامت بالا و وزن کم
  • شفافیت و اجازه نفوذ نور
  • جلوگیری از نفوذ حشرات و حیوانات موذی
  • کمک به تولید محصولات بیشتر و با کیفیت‌
  • داشتن قابلیت ضد اشعه ماوراء بنفش
  • داشتن خاصیت ضد الکتریسیته
  • داشتن خاصیت جذب اشعه مادون قرمز

تولید پلاستیک کشاورزی

نکته قابل‌ توجه در تولید نایلون کشاورزی افزودنی‌های خاص و منحصر به ‌فردی است که جهت ارتقای کیفیت و عملکرد آن به هر یک از لایه‌ها می‌توان افزود. به خاطر ارتباط مستقیم این نایلون‌ها با آفتاب، مواد شیمیایی، کودها و سم‌ها، این مواد را در زمان تولید به آنها اضافه می‌نمایند تا سبب بالا رفتن مقاومت آنها در برابر این گونه عوامل شوند. در نهایت بالا رفتن کیفیت باعث استقبال بیشتر، خرید، فروش، عرضه و تولید روز افزون این محصول می‌گردد.

انواع نایلون کشاورزی

نایلون کشاورزی یک نمونه خاص نیست و چند نوع دارد که شامل موارد زیر است:

  • نایلون گلخانه: نایلون گلخانه یکی از انواع نایلون‌های کشاورزی است که در پوشش سقف و دیواره‌های گلخانه کاربرد دارد.
  • نایلون مالچ: به هر چیزی که بر روی سطح خاک به عنوان پوشش قرار می‌گیرد مالچ گفته می‌شود. در کشاورزی مدرن، نایلون مالچ به فناوری اصلی در تولید سبزیجات و غیره تبدیل شده است.
  • نایلون سیلویی: نایلون سیلویی یا نایلون علوفه یکی از انواع نایلون های کشاورزی و یکی از راه‌های سریع و سودمند برای ذخیره سازی و حفاظت سیلاژ است.
  • نایلون ضدعفونی: از فیلم‌های ضدعفونی کننده خاک برای کاهش تابش نور مستقیم خورشید و یا محافظت از خاک در برابر آفات، بیماری‌ها و باکتری‌های مضر استفاده می‌شود.

کاربرد نایلون‌های کشاورزی

از مهمترین مزایا و کاربردهای استفاده از نایلون‌های کشاورزی می‌توان به زمان برداشت محصولات اشاره کرد. با استفاده از این نایلون‌‌ها محصولات کشاوری چیزی حدود 2 الی 3 هفته زودتر به بار آمده و در نتیجه می‌توان با عرضه آن‌ها‌ خارج از فصل محصول، به سود خوبی دست پیدا کرد. همانطور که اشاره کردیم، این نایلون‌ها در حوزه‌های مختلف کاربرد زیادی دارند و صرفا محدود به صنایع کشاورزی نمی‌شود. به عنوان مثال صنایع ساختمان سازی و دامپروری از دیگر مشتریان این نایلون‌ها به شمار می‌روند. در ادامه شما را با چند مورد از این کابردها آشنا می‌کنیم.

  • امکان کشت سالم و اصولی گیاهان و نهال‌ها
  • ضدعفونی کردن خاک و جلوگیری از سرایت رطوبت و حشرات مضر به زمین‌های کشاورزی
  • مسقف کردن و عایق بندی گلخانه‌ها و جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید
  • عایق بندی اسکلت‌های ساختمانی
  • جلوگیری از رشد علف‌های هرز در زمین‌های کشاورزی
  • بسته بندی تولیدات کشاورزی

عوامل تاثیرگذار بر قیمت نایلون کشاورزی

همانطور که گفته شد این نایلون چندین نوع دارد و در بخش‌ها و قسمت‌های مختلف امور کشاورزی استفاده می‌شود.  عوامل مختلفی مانند کیفیت ماده اولیه و سایر مواد افزودنی، تعداد لایه‌های نایلون و در نتیجه ضخامت آن، میزان شفافیت نایلون کشاورزی، دارای خاصیت ضد الکتریسیته یا ماوراء بنفش، قابلیت حفظ محدوده دمایی مورد نظر، عرض نایلون، میزان و حجم سفارش و برند تولید کننده پلاستیک‌های کشاورزی در قیمت پلاستیک کشاورزی تاثیرگذار هستند.

خرید نایلون کشاورزی

کیهان پلاستیک از برترین تولید کننده‌ نایلون عریض کشاورزی است و با ضمانت نامه بیمه ایران، مناسب‌ترین، قیمت پلاستیک کشاورزی در ایران را به شما ارائه می‌دهد. شما قادر هستید از هر نقطه ای از ایران ثبت سفارش کنید و در کم‌ترین زمان ممکن محصول خود را دریافت کنید. پیشنهاد می‌شود نایلون خود را از مراکز معتبر و به صورت مستقیم از کارخانه تهیه فرمایید. کارخانه نایلون کشاورزی پارسام، با حذف واسطه‌ها، مناسب‌ترین قیمت را به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

جمع بندی

امروزه، کشاورزان برای حفاظت از محصولات خود در برابر شرایط متغیر آب و هوایی، از انواع نایلون‌ها از جمله نایلون کشاورزی استفاده می‌کنند. پلاستیک کشاورزی، به باغداران اجازه می‌دهد که انواع مختلفی از نایلون کشاورزی را برای بهبود باروری محصولات و افزایش سودآوری استفاده کنند. در این مقاله سعی کردیم تا ویژگی‌های نایلون کشاورزی را به طور جامع بررسی کنیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نایلون کشاورزی و انواع آن" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نایلون کشاورزی و انواع آن"، کلیک کنید.