طلا دوباره اوج گرفت؛ رکورد جدید ثبت شد/ قیمت جدید طلا امروز ۲ آبان ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری فطر نیوز، موج صعودی افزایش قیمت طلا همچنان ادامه دارد؛ به طوری که اونس طلا با افزایش ۰.۹ درصدی، به ۲ هزار و ۷۴۶ دلار رسیده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت طلا در آخرین لحظه معاملات، رشد ۲۵ دلاری را ثبت کرده است که رکورد جدیدی در بازار جهانی است.

عملکرد بازار جهانی طلا حاکی از آن است که قیمت اونس طلا در طول یک هفته اخیر ۲.۴ درصد و یک ماه گذشته ۴.۲ درصد گران شده است.

طلا دوباره اوج گرفت؛ رکورد جدید ثبت شد/ قیمت جدید طلا امروز ۲ آبان ۱۴۰۳

براساس گزارش رویترز، از طلا همواره به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان بی‌ثباتی‌های ژئوپلیتیکی و اقتصادی یاد می‌شود. این فلز گرانبها بیش از ۳۳ درصد از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا افزایش قیمت داشته و بارها رکورد جدیدی را ثبت کرده است. پایین آمدن نرخ بهره بانک‌های مرکزی هم تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده است.

تحلیلگران عقیده دارند تنش‌های ژئوپلیتیکی همچنان اصلی‌ترین عامل افزایش‌دهنده قیمت طلاست. دو هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رقابت انتخاباتی به اوج خود رسیده و بی‌ثباتی سیاسی ایجاد شده ناشی از آن یکی دیگر از عوامل افزایش تمایل به خرید طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن است.
 

تاجران در حال حاضر پیش‌بینی می‌کنند فدرال رزرو نرخ بهره را ۲۵ واحد در اجلاس ماه آینده پایین بیاورد. بانک مرکزی آمریکا روند تسهیل سیاست‌های پولی را با کاهش ۰.۵۰ درصدی نرخ بهره در ماه سپتامبر آغاز کرد. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا ارزش دلار را طی هفته‌های اخیر بالا آورده است. شاخص دلار در مقایسه با سایر رقبای آن به ۱۰۴.۷ رسیده که بالاترین رقم از دوم ماه اوت است.

۲۲۳۲۲۵

طلا دوباره اوج گرفت؛ رکورد جدید ثبت شد/ قیمت جدید طلا امروز ۲ آبان ۱۴۰۳

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طلا دوباره اوج گرفت؛ رکورد جدید ثبت شد/ قیمت جدید طلا امروز ۲ آبان ۱۴۰۳" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طلا دوباره اوج گرفت؛ رکورد جدید ثبت شد/ قیمت جدید طلا امروز ۲ آبان ۱۴۰۳"، کلیک کنید.