نظارت والدین برای حضور دانشجویان در فضای مجازی خارجی ضروری است

نظارت والدین برای حضور دانشجویان در فضای مجازی خارجی ضروری است

به گزارش خبرنگار فطر نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، محمدرضا غلامی در جمع والدین دانشجویان با اشاره به چالش های فضای مجازی اظهار کرد: حضور فعال و آگاهانه خانواده‌ها در این دوره به‌ویژه برای دانشجویانی که در سراهای دانشجویی سکونت دارند بسیار ضروری است؛ زیرا این عزیزان با تجربه‌ی زندگی مستقل روبرو می‌شوند که می‌تواند آن‌ها را به افراد مستقل و خودکفا تبدیل کند اما در صورت نبود حمایت مناسب، این دوره می‌تواند به چالش‌ها و مشکلات جدی منجر شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان در فضای مجازی به مراتب فعال‌تر از دیگران هستند و سبک زندگی آن‌ها نیازمند توجه بیشتر است افزود: حضور پررنگ‌تر دانشجویان در فضای مجازی خارجی می‌تواند آسیب‌زا باشد و نظارت و همراهی والدین در این مسیر  را می طلبد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در گذشته، جوانان ما با خون سرخ خود از کشور دفاع می‌کردند، اما امروز دشمن در فضای مجازی به کمین نشسته است و این حضور مستعمره‌گونه‌ی دشمن در فضای مجازی تهدیدی جدی برای جوانان ما محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: بر فعالیت‌های فرزندانتان در این فضا نظارت داشته باشید تا از وقوع مشکلات جلوگیری شود.

وی در ادامه حضور دانشجویان در انجمن‌ها و کانونهای علمی و دانشجویی را موجب ارتقاء روحیه نشاط، شادابی و همدلی در بین دانشجویان دانست و اشاره کرد: فعالیت‌های کانون‌ها و انجمن‌ها برگزاری مراسم‌های ملی، مذهبی، برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی برای دانشجویان در جهت اهداف‌ علمی و روانشناختی و از جمله برنامه‌هایی می باشد که با مشارکت خود دانشجویان برگزار می شود و برای بهبود روحیه همدلی و مشارکت اجتماعی بسیار تاثیرگزار است.

غلامی عنوان کرد: ۳۳ انجمن علمی، ۲۸ کانون فرهنگی مذهبی، ۸ نشریه و تشکل های دانشجویی (شامل جامعه اسلامی دانشجویان، بسیج دانشجویی، هیات های دانشجویی) و همچنین برگزاری جشنواره های متنوع ورزشی، جشنواره های سیمرغ و دانشجوی نمونه، قرآن و عترت ،رسا و نهج البلاغه دانشگاهیان در این دانشگاه فعالیت می کنند.

وی حضور دانشجویان در کانون‌های جهادی را بسیار موثر دانست و اضافه کرد: برگزاری رویدادهای داوطلبانه جهادی برای ارائه خدمات پزشکی، دندانپزشکی، مامایی و غربالگری به مناطق محروم، یکی از اهدافی است که مورد تاکید و حمایت ویژه این معاونت قرار دارد.

این مقام مسئول در پایان از دانشجویان دعوت کرد تا با عضویت در تشکل های اسلامی، کانون های فرهنگی-هنری و انجمن های علمی در مسیر توسعه خود و پیشرفت دانشگاه هرچه بیشتر گام بردارند و با برگزاری کرسی های آزاداندیشی در مسیر عدالت خواهی و پیشبرد اهداف انقلاب عزیز اسلامی بکوشند، چرا که دانشجویان آینده سازان ایران اسلامی هستند و مجموعه معاونت فرهنگی و دانشجویی نیز تمامی تلاش خود را برای فراهم کردن شرایط مطلوب در جهت حفظ و رشد این سرمایه های گرانبها به کار می گیرند.

۴۶

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نظارت والدین برای حضور دانشجویان در فضای مجازی خارجی ضروری است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نظارت والدین برای حضور دانشجویان در فضای مجازی خارجی ضروری است"، کلیک کنید.